Voor veel ondernemers is het maken van video’s een ding. Het lijkt eng, ingewikkeld, confronterend.

 

Tegelijkertijd heeft het maken van video’s enorm veel voordelen ten opzichte van andere manieren om potentiële klanten te laten weten dat jij bestaat en dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Die voordelen vind je hier op een rijtje.

 

Video’s zorgen ervoor dat je

  • een groter bereik hebt dan andere posts op sociale media
  • Meer connectie-verzoeken krijgt,
  • meer klanten maakt,
  • meer omzet realiseert
  • Met meer gemak voldoende deelnemers hebt voor je workshops en trainingen
  • conversie van eerste kennismaking naar klant veel sneller verloopt
  • sneller het vertrouwen wint van potentiële klanten
  • beter wordt onthouden omdat er een directe koppeling is tussen jou en de dienst die je levert
  • niet hoeft te verkopen
  • veel minder tijd kwijt bent dan aan blogteksten schrijven
  • expertstatus opbouwt, waardoor mensen jou gaan zien als kenner in je vakgebied
  • uitgenodigd wordt om presentaties te geven
  • uitgenodigd wordt om in company-trainingen te geven

 

 

Dit zijn vooral economische redenen, maar video’s leveren je ook een aantal voordelen op die meer op het vlak van persoonlijke ontwikkeling liggen. Het maken van video’s zorgt ervoor dat je

 

  • Meer zelfvertrouwen krijgt
  • Steeds duidelijker ziet wat je toegevoegde waarde is
  • Kort en helder leert formuleren
  • Inzicht krijgt in wat je klant beweegt
  • Je aandacht steeds meer op je klant richt en steeds minder op jezelf
  • Steeds minder bezig bent met wat iedereen van jou vindt
  • Een steeds groter relativeringsvermogen ontwikkelt
  • Steviger in je schoenen staat omdat je jezelf durft te laten zien
  • Helemaal kunt zijn wie je bent

 

Wil je weten wat video voor jóuw bedrijf kan betekenen?

Stuur me dan een e-mail met je gegevens voor een gratis en vrijblijvende bel-afspraak. Tijdens ons gesprek geef ik je alvast drie tips waarmee je direct aan de slag kunt.