Je hebt maar een leven

“Video is eng.”
“Ik hoef niet zo nodig voor de camera.”
“Het is niet echt mijn ding.”

Het zijn de eerste reacties die ik krijg als ik vertel dat ik ondernemers leer dat ze meer omzet gaan draaien als ze video’s gaan maken. Je herkent ze vast; de kans is groot dat jij ze ook gebruikt om maar niet te hoeven.

En laten we eerlijk zijn: video’s maken ís ook eng.
Net als spreken in het openbaar, pitchen voor een groep ondernemers, je eerste netwerkbijeenkomst en zelfs je eerste autorijles. En daar ben je ook doorheen gegaan, omdat je een doel wilde bereiken. Je wilt namelijk netwerken, andere ondernemers leren kennen, daar zijn waar jouw klanten komen, met ze in gesprek gaan. En waarschijnlijk heb je ook ooit je rijbewijs gehaald. Terwijl je het doodeng vond, die eerste keer, om achter het stuur te kruipen.

Wat als je het níet doet?
Ik geloof dat we hier allemaal rondlopen omdat het de bedoeling is dat we elkaar helpen. Jij kan iets wat ik niet kan, en ik kan jou helpen met iets waar jij verder mee komt.

Ik wil graag zoveel mogelijk ondernemers helpen om video’s te maken, omdat ik weet dat ze daarmee meer klanten krijgen, en dus meer mensen kunnen helpen. Als ik hoor dat ondernemers hun trainingen moeten afzeggen omdat ze te weinig deelnemers hebben, dan vind ik dat doodzonde. Want ik weet dat ze ongelofelijk veel kennis en kunde hebben, waarmee ze ontzettend veel goeds te brengen hebben. Het gaat bij dit soort trainingen ergens over. En ik vind het echt oprecht doodzonde als dat niet de wereld in gaat.

Als jij je workshops en trainingen niet vol krijgt, gaan er enorme kansen verloren.
Kansen voor anderen om te leren, om te groeien. Kansen voor jezelf, om je verder te ontwikkelen. Kansen voor de wereld om een beetje mooier te worden.

Je hebt maar een leven
Het klinkt heel dramatisch: morgen kan het te laat zijn. Maar hoe zonde is het, als je je nu laat tegenhouden door bescheidenheid, ongemak, en “wat zullen anderen er wel niet van zeggen”.

Hoe kijk je dan straks terug, als het toch net niet geworden is met je bedrijf wat je hoopte? Als je veel minder mensen hebt bereikt dan mogelijk zou zijn geweest? Blijf alsjeblieft niet miezemuizen omdat je niet durft. Dan doe je anderen tekort die juist op jou zitten te wachten. Ze weten het alleen niet, omdat jij te bescheiden bent om het ze te vertellen.

Tja, dit klinkt allemaal misschien erg onaardig, en zo is het absoluut niet bedoeld. Ik wil zo graag dat we elkaar allemaal groter maken, dat we de elkaar en de wereld een stukje verder helpen, de goede kant op.

Ik help je graag met het maken van video’s zodat jij zoveel mogelijk mensen bereikt die jouw hulp goed kunnen gebruiken.

Hartelijke groet,

Esther

 

 

PS: wil je video’s maken maar kom je er zelf niet helemaal uit? Dan help ik je graag. Bijvoorbeeld met:

Gratis videotraining
Eenvoudige video’s in 5 stappen

Basisworkshop Vergroot je omzet met Video
Ik leer je de 5 basisvaardigheden die je nodig hebt om video’s te maken voor maar 27 euro*.

Videopitch
Verbeter je LinkedInprofiel met een videopitch, zodat mensen die jou vinden op LinkedIn direct zien en horen wie je bent en waar je voor staat. En natuurlijk zet je de videopitch ook op de je website. Investering: 125 euro*

Individuele videocoaching

Wil je graag met mij werken, maar niet gelijk een hele sessie boeken van meerdere weken achtereen, dan kan ik je ook individueel coachen, specifiek op de vraag waar jij mee zit. Investering 275 euro*.

Jouw Verhaal in Video
Wie ben je? Wat doe je? Wie is je klant? Waarom doe je wat je doet? Als je dat scherp hebt, weet je exact met welke problemen jouw klanten worstelen en hoe jij ze daar doorheen kunt helpen. We maken een video voor de “Over Mij”-pagina van je website en een hele lijst met onderwerpen voor je volgende video’s. Investering: 799 euro*.

Twaalf weken Video
Twaalf weken lang elke week een video online. We schrijven de scripts, nemen de video’s op en plaatsen er telkens een direct online. Ik leer je hoe je ervoor zorgt dat je boodschap krachtig overkomt, ik leer je om ontspannen voor de camera te staan en ik help je om je video’s online optimaal zichtbaar te maken. Tijdens onze voorbespreking bepalen we inhoud en strategie, en vervolgens plannen we drie dagdelen voor de opnames Investering: 1495 euro*.

Vier seizoenen Video’s – voor een volle agenda
Stel dat je een jaar lang elke week een video zou publiceren. Wat zou dat voor jouw bedrijf betekenen?

De ondernemers die minimaal zes weken met mij werkten, behaalden de volgende resultaten:

  • aanvragen voor in company trainingen
  • aanmeldingen voor nog niet geplande workshops
  • nieuwe klanten die werden doorverwezen door mensen die de video’s hadden gezien

Als dit al het resultaat is van zes weken lang elke week een video publiceren, wat zal het resultaat voor jou dan zijn als je dit een jaar lang gaat doen?
Investering: 3520 euro*, ook in termijnen mogelijk.

*Alle bedragen zijn exclusief btw. En bij alle bedragen geldt: hoeveel terugkerende klanten heb je nodig om dat terug te verdienen. Zijn dat er twee? Of tien? En hoeveel klanten denk jij dat je krijgt als je elke week een video online zet? Voor mij waren dat dit jaar

  • 80 deelnemers aan mijn workshop
  • 30 kortere of langere trajecten